KONTAKT


LESY SR štátny podnik,

organizačná zložka OZ Tribeč


Stredisko služieb

Parková 7

951 93 Topoľčianky

e-mail: michaela.pacalajova@lesy.sk

tel.: +421 918 333 521,



‼️ZUBRIA ZVERNICA OTVORENÁ‼️

????Zvernica je otvorená v obmedzenom režime. Vstup len od záchytného parkoviska od obce Lovce.
????Náučný chodník je do odvolania uzavretý z preventívnych opatrení voči africkému moru ošípaných u diviačej zveri.
????Zubre môžete vidieť v centrálnej časti pri bufete a z vyhliadky nad senníkom.

????Časy kŕmenia sú o 9:00 a 14:00 hod.

!!! POZOR!!! ZÁKAZ VSTUPU DO LESOV


Milí návštevníci, Okresný úrad Nitra vydal dňa 25.3.2024 zákaz využívania lesov verejnosťou z dôvodu zvýšeného výskytu Afrického moru ošípaných u diviačej zveri

  • - v poľovnom revíri Breziny, v katastrálnych územiach Hosťovce, Lovce, Žikava a Topoľčianky
  • - v poľovnom revíri Čelár, v katastrálnych územiach Hostie, Jedľové Kostoľany
  • - v poľovnom revíri Veľká zvernica, v katastrálnych územiach Hosťovce, Lovce, Žikava, Topoľčianky, Hostie, Jedľové Kostoľany.

Z dôvodu nepriaznivej veterinárnej situácie a možného ďalšieho šírenia nákazlivej choroby Afrického moru ošípaných, je OU Nitra, toho názoru, že voľnočasové turistické aktivity širokej verejnosti musia v uvedenom období ustúpiť pred rizikami vzniku hospodárskych a enviromentálnych škôd. Mapy poľovných revírov sú voľne prístupné na stránke Informačného systému lesného hospodárstva a poľovníctva.

https://www.topolcianky.sk/evt_file.php?file=12282 

Lesná pedagogika

Lesná pedagogika

Základná definícia Lesnej pedagogiky je uvedená v Koncepcii rozvoja z roku 2010.Podľa tejto koncepcie je lesná pedagogika definovaná nasledovne :

Lesná pedagogika ako súčasť environmentálnej výchovy je učenie o lesnom ekosystéme a výchove človeka k trvalo udržateľnému spôsobu života na príklade lesa. Aktivity lesnej pedagogiky zabezpečujú certifikovaní /akreditovaní/ lesní pedagógovia a je určená všetkým cieľovým skupinám, najmä deťom a mládeži. Využíva aktivizujúce metódy a formy zážitkového učenia a projektového učenia. Poskytuje nielen vedomosti, ale oslovuje aj emocionálnu stránku človeka, podporuje získavanie zručností a celostný rozvoj osobnosti.
Lesný pedagóg je fyzická osoba, ktorá je odborne spôsobilá vykonávať činnosti lesnej pedagogiky, s predpokladom nielen odbornej spôsobilosti, ale aj ďalších pedagogicko – sociálnych kompetencií.

§      Lesná pedagogika je zameraná   na vnímanie prírody všetkými zmyslami

§      Ponúka  a odovzdáva informácie a vedomosti o lese a prírode prostredníctvom zážitkového učenia,

§      Snaží sa vzbudiť  radosť a záujem o les, objavovať a vnímať les všetkými zmyslami

§      Pomáha nadobudnúť úctu a rešpekt k živým tvorom

§      Zameriava sa  na rozvoj osobnosti,

§      Približuje prácu lesníka a úlohy hospodárenia v lesoch 

§      Spoznanie možností vlastného príkladu vzorového jednania voči životnému prostrediu



Lesná pedagogika je jednou z ciest prostredníctvom ktorej sa  lesníci, približujú širokej verejnosti a poskytujú informácie o lesnom prostredí a všetkých jeho funkciách.

Lesná pedagogika

Základná definícia Lesnej pedagogiky je uvedená v Koncepcii rozvoja z roku 2010.Podľa tejto koncepcie je lesná pedagogika definovaná nasledovne :

Lesná pedagogika ako súčasť environmentálnej výchovy je učenie o lesnom ekosystéme a výchove človeka k trvalo udržateľnému spôsobu života na príklade lesa. Aktivity lesnej pedagogiky zabezpečujú certifikovaní /akreditovaní/ lesní pedagógovia a je určená všetkým cieľovým skupinám, najmä deťom a mládeži. Využíva aktivizujúce metódy a formy zážitkového učenia a projektového učenia. Poskytuje nielen vedomosti, ale oslovuje aj emocionálnu stránku človeka, podporuje získavanie zručností a celostný rozvoj osobnosti.
Lesný pedagóg je fyzická osoba, ktorá je odborne spôsobilá vykonávať činnosti lesnej pedagogiky, s predpokladom nielen odbornej spôsobilosti, ale aj ďalších pedagogicko – sociálnych kompetencií.

§      Lesná pedagogika je zameraná   na vnímanie prírody všetkými zmyslami

§      Ponúka  a odovzdáva informácie a vedomosti o lese a prírode prostredníctvom zážitkového učenia,

§      Snaží sa vzbudiť  radosť a záujem o les, objavovať a vnímať les všetkými zmyslami

§      Pomáha nadobudnúť úctu a rešpekt k živým tvorom

§      Zameriava sa  na rozvoj osobnosti,

§      Približuje prácu lesníka a úlohy hospodárenia v lesoch 

§      Spoznanie možností vlastného príkladu vzorového jednania voči životnému prostrediu


Lesná pedagogika je jednou z ciest prostredníctvom ktorej sa  lesníci, približujú širokej verejnosti a poskytujú informácie o lesnom prostredí a všetkých jeho funkciách.